Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

woensdag 28 juli 2010

Care For Your...... Face!

Ik vond het weer eens tijd worden voor een nieuwe care for your... Deze keer koos ik voor het gezicht. Dit is het lichaamsdeel wat het meeste opvalt. Als je iemand ontmoet beoordeel je diegene eerst op zijn gezicht. Als je je gezicht goed verzorgd zie je er fris en gezond uit! Daarbij komt ook nog eens kijken, dat als je je gezicht goed verzorgd, je je minder hoeft te verstoppen onder make-up en kun je heel naturel opgemaakt de deur uit gaan.

Niet iedereen wordt met een mooie huid geboren en iedereen heeft wel iets. Ik heb gelukkig niet zo veel last van puistjes en heb een redelijk egale huid van mezelf. Wel heb ik een droge en gevoelige huid wat extra zorg nodig heeft. Ik moet zorgen dat ik het goed voed en geen irriterende producten gebruikt.

* Het belangrijkste is zorg voor een goede dag- en nachtcrème die bij jouw huidtype past. Ik heb dus een crème nodig voor een droge huid. Ik verzorg mijn gezicht dus 's morgens voordat ik make-up op doe en 's avonds voordat ik ga slapen. 's avonds kan je huid namelijk herstellen. Mits het natuurlijk schoon is.
bronvermelding: mybeauty.punt.nl/

* Iedere avond voor ik ga slapen haal ik al mijn make-up eraf met een verzorgende make-up remover. Daarna ga ik er nog eens overheen met een tonic om het laatste restje make-up eraf te halen. En ik verbaas me er iedere dag weer over, hoeveel ik er nog vanaf haal!

* Om mijn gezicht schoon te houden van talg en vuil was ik iedere dag mijn gezicht met een face wash. Ik heb er een van Babor en van Niveau vissage young. Alle restjes make-up was je lekker weg en het overtollige talg verdwijnt ook meteen!

* Ik scrub mijn gezicht 2x per week. Mijn huid voelt daarna weer super zacht en weer helemaal fris. Alle losse velletjes en dode huidcellen zijn weer verdwenen waardoor je er meteen frisser uitziet. Ik gebruikt verschillende scrubs. Ik heb er een van niveau vissage young, Babor, Myléne (een merk dat je alleen op thuis party's kunt kopen) en een van de etos. Als ik mijn gezicht scrub, scrub ik ook meteen mijn lippen. Mijn lippen worden ook snel droog en heb vaak last van velletjes. En daarbij draag ik iedere dag lipgloss of lippenstift. Als je je lippen scrubt verdwijnen alle laatste restjes lipgloss en lippenstift en ben je ook weer velletjesloos! Ik heb een lippenscrub van The Body Shop en van Lush.

* Geeft je gezicht af en toe een extra boost met een masker. Let er wel op dat deze ook voor het juist huidtype is. Als ik een voor een vette huid gebruikt, dan droogt dat mijn huid extra uit en heeft mijn masker dus totaal geen zin gehad. Meestal doe ik dit 1x per week en mocht het nodig zijn dan 2x per week.

* Dan als laatste geef ik mijn gezicht minimaal 1 dag in week een make-up vrije dag. Dat mijn huid even een dagje kan ademen. Ook plamuur ik mijn gezicht niet vol met foundation en poeders en hou ik het zo minimaal mogelijk. Dit geeft een mooier resultaat en is beter voor je huid.
bronvermelding: www.mamaenzo.nl/


Het is dus belangrijk dat als je producten gebruikt, dat je erop let voor welk huidtype ze gemaakt zijn. Gebruikt je een product dat niet voor jouw huid gemaakt is, dan werkt het niet en kan je het alleen nog maar erger uitdrogen of juist vetter maken. Let daar dus goed op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.