Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

maandag 15 oktober 2012

How to do: Pink Ombre Lips


Ombre betekend een zachte overloop van donker naar licht. Zo is ombre haar een ware hype, waarin je ook ziet dat de punten pimpelpaars, felrood of zachtroze zijn geverfd. Ook ombre lips zijn razend populair en vandaag laat ik jullie zien hoe je zelf ombre lips maakt! 


Wat heb je nodig:
* Een donkere of felle kleur lipstick
* witte oogschaduw
* Witte of doorzichtige lipgloss
* Een kwast of lippenseel
* Een wattenstaafje


Zoals altijd begin je met goed verzorgde en schone lippen. Een goed begin is namelijk het halve werk. Begin met je lippen te omlijnen met een donkere of felle kleur lipstick. Ik koos voor een felroze kleur. Ik gebruikte de MAX Lips lipstick van de Action in de kleur Hot Pink. Teken de lijn net iets buiten je natuurlijke liplijn, zodat je lippen iets groter lijken. 


Kleur daarna je hele lippen in met de donkere of felle kleur lipstick. Dit kun je met je penseel doen of gewoon met de lipstick zelf. 


Pak een goed gepigmenteerde witte oogschaduw en dep die in het midden van je lippen. Niet helemaal naar je liplijn toe. Dit hoeft nog niet netjes, je gaat dit namelijk nog vervagen. Ik gebruik de witte kleur uit mijn 88 palette. 


Je beste vriend bij deze look is een wattenstaafje. Ik vind het een super handig item om te vervagen en daarna hoef je hem niet schoon te maken, maar je gooit hem gewoon weg. Vervaag de witte kleur lichtelijk naar je mondhoeken en naar je liplijn. Doe dit niet te ver om het ombre effect te behouden. 


Voeg met het wattenstaafje eventueel nog echte witte oogschaduw aan om het gewenste effect te krijgen. Zorg dat de kleur ook geleidelijk overloopt van donker naar licht. 


Breng een witte of doorzichtige lipgloss aan, maar enkel op het witte gedeelte. Zo wordt de overgang van licht naar donker subtieler en het witte gedeelte valt meer op. Ik gebruik een witte gloss van Shmink. 


En zo creeĆ«r je gemakkelijk je eigen ombre lips! Het is heel makkelijk en snel, maar zorgt voor een gaaf effect. De moeilijkheid zit hem in het mooi vervagen van de lichte kleur. 


Natuurlijk nog even een full face foto. De ombre lips maken je look direct heel apart, maar het staat absoluut niet raar. Ik vind dat de lipgloss de ombre lips ook helemaal afmaakt. Je kan de ombre lips natuurlijk zo subtiel of heftig maken als jij zelf wilt. Je kunt ook verschillende kleuren combinaties proberen. 

Wat vind jij van ombre lips? 

6 opmerkingen:

  1. ik vind het wel mooi maar ik denk niet dat ik het durf te dragen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik vind het mooi, maar ik gebruik meestal 2 verschillende lippenstiften ipv oogschaduw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, gorgeous om te zien! :) Vooral de witte oogschaduw op het middelste gedeelte van je lips en vervolgens de gloss. Incredible!

    BeantwoordenVerwijderen

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.