Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

woensdag 29 september 2010

Review: Kneipp Probleemhuid kuur


Van Kneipp kreeg ik een hele probleemhuid kuur om te testen. Zoals de meesten van jullie al wel weten heb ik een zéér droge huid en eczeem. Deze huid zou extreem droge, gevoelige huid verzorgen en het zou ook helpen bij atopisch eczeem. 

Wat is atopisch eczeem?
Atopisch eczeem is een veel voorkomende huidaandoening die behoort tot het atopiesyndroom. Bij dit syndroom ontstaan ontstekingsreacties in het lichaam als gevolg van een aanleg om overgevoelig te reageren op stoffen of prikkels uit de omgeving. Deze ontstekingsreacties kunnen zich in de huid uiten als atopisch eczeem, in de slijmvliezen van de neus en ogen als hooikoorts en in de luchtwegen als astma. Deze aanleg is erfelijk. De precieze oorzaak van atopisch eczeem is onbekend. Verondersteld wordt dat het eczeem ontstaat door een samenspel van diverse factoren. In de eerste plaats is er een erfelijke aanleg. Daarnaast is er de invloed van allergische en niet-allergische factoren uit de omgeving. Deze factoren kunnen zowel van buitenaf op de huid inwerken als van binnenuit de huid beïnvloeden. Van de niet-allergische factoren zijn onder andere van belang water, zeep, droge lucht, warmte transpiratie en wollen kleding. Ook infecties door bacteriën en virussen kunnen het eczeem doen verergeren. Stress, zowel lichamelijk als psychisch, kan de prikkeldrempel van de huid verlagen, waardoor het eczeem kan verergeren. 

Deze lijn werkt niet alleen voor Atopisch eczeem, maar ook voor mensen met een gevoelige of droge huid. Benieuwd hoe deze producten werken?
Verzorgende douche probleemhuid kuur


Wat beloofd het product? 
De mild reinigende Kneipp Verzorgende Douche Probleemhuid Kuur is bijzonder geschikt voor de dagelijkse verzorging van een zeer droge, gevoelige huid. De plantaardige formule houdt de natuurlijke beschermlaag van de huid in tact. Onafhankelijk onderzoek* wijst uit, de plantaardige formule helpt de hydratatie en huidstructuur verbeteren.* Onderzocht door een onafhankelijk testinstituut onder 30 deelnemer 

Ik was erg nieuwsgierig naar deze douchegel. Aan de geur moest ik even wennen, maar dat wendt wel snel. Het ruikt naar Teunisbloem, een aparte bloemige geur. Tijdens gebruik is het ontzettend fijn en voelt prettig aan op mijn huid. Toch heb ik het gevoel dat het mijn huid uitdroogt. Ik smeer mij na het douche ook altijd meteen in met bodylotion. De douchegel bevat 200 ml en kost € 5,99. 

Cijfers
Product 6/10
Verpakking 7/10 
Prijs 8/10 
Gebruiksgemak 8/10

Eindcijfer 7,25

Body Lotion probleemhuid kuur

Wat beloofd het product? Kneipp Body Lotion Probleemhuid Kuur met teunisbloemolie beschermt de zeer droge, gevoelige huid en helpt uitdroging voorkomen. Onafhankelijk onderzoek* wijst uit, de huidstructuur verbetert en de hydraterende, voedende werking zorgt voor een goede vet- vochtbalans in de huid. 
* Onderzocht door een onafhankelijk testinstituut onder 50 deelnemers

De douchegel gaf mij dus toch nog een uitgedroogd en trekkerig gevoel. Dat is gelukkig helemaal weg nadat ik de bodylotion op heb gedaan. De lotion smeert ontzettend makkelijk uit en trekt snel in. Ik het prikt en irriteert niet en er treden bij mij geen allergische reacties op. Toch is het niet genoeg om mijn huid optimaal te hydrateren. Wél is het minder droog. De Body lotion bevat 200 ml en kost € 9,99.

Cijfers
Product 7/10
Verpakking 7/10 
Prijs 8/10 
Gebruiksgemak 8/10

Eindcijfer
 7,5




Probleemhuidkuur Zalf


Wat beloofd het product? 
Onafhankelijk onderzoek* wijst uit, de huidstructuur verbetert en de hydraterende, voedende werking zorgt voor een goede vet- vochtbalans in de huid.De plantaardige Kneipp Zalf Probleemhuid Kuur met teunisbloemolie kalmeert en verlicht jeuk bij schrale, geïrriteerde huid en kloofjes, zoals bij atopisch eczeem. De formule helpt de huid herstellen, jeuk, droogheid en schilfering nemen af. * Onderzocht door een onafhankelijk testinstituut onder 30 deelnemers 

Op de zéér droge plekken gebruikte ik de zalf van de probleemhuidkuur en ik ben ontzettend verrast door dit product! Het hydrateerd mijn huid echt goed en de jeuk wordt minder. Mijn rode plekken worden niet minder. Wel moet ik daarbij zeggen dat mijn eczeem erg hardnekkig is en dat zelfs dermatologen het soms niet meer weten. Ik vind dat deze zalf beter werkt dan sommigen zalven van de dokter. In een tube zit 75 ml en kost € 9,99.

Cijfers
Product 9/10
Verpakking 7/10 
Prijs 8/10 
Gebruiksgemak 8/10

Eindcijfer 8



De hele lijn is zonder kleurstoffen, conservereingsmiddelen (waarondr parabenen), zonder mineralen silliconenoliën. Verder heb je ook nog een verzorgende badolie, verzorgende huidolie en verzorgende handcrème van deze probleemhuidkuur. Ik vind dat de zalf fijn samenwerkt met de bodylotion. Vaak doe ik eerst de bodylotion op. En de plekken die na 10 minuten alweer droog zijn smeer ik in met de zalf. Die 2 vind ik dus echt aanraders. De douchgel is fijn, maar ik vind het toch nog een beetje te uitdrogend werken. Kneipp kun je kopen bij diverse drogisterijen. 

Deze review bevat producten die ik heb gekregen. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed en deze review is 100% eerlijk.

1 opmerking:

  1. Nu nog iets uitvinden voor pukkeltjes/puistjes op rug/borst voor onder de douche en ik ben blij. XD Kan wel een dure gezichtsreiniger ervoor pakken, maar een douchegel die het aanpakt is toch een stuk handiger en fijner!
    Maar goed, ik ben benieuwd of het werkt! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.