Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

dinsdag 21 september 2010

Review: Sephora Express Solutions Eyestick



Dit product kocht ik in Italië. Daar had je een super grote Sephora winkel waar ik uuuuren binnen kon staan. Deze Eyesticks waren toen in de aanbieding voor € 4,95. Ze waren net nieuw op de markt en de normale prijs was € 19,95. Dus ik was ontzettend benieuwd wat er nou zo goed was aan deze eyestick. Dus ik nam het mee naar huis om voor jullie te testen.


Het Product
Ik was verbaasd over hoe klein de stick was. Het doosje was namelijk 2x zo groot... Dus ik stond een beetje beteuterd met de stick in mijn handen toen ik het thuis uitpakte. Wat moest dit innie minnie kleine dingentje dan doen? De verpakking was wel apart. Lekker opvallend en daar hou ik wel van. Maar zoals ik al zei, erg klein. De stick is namelijk maar 5 (!!!) centimeter hoog. Dan moet het haast wel een wonderproduct zijn wil je het voor € 19,95 kunnen verkopen, toch? De stick is verder geurloos en gewoon simpel wit. Dit product kun je tot 6 maanden na opening gebruiken. 

Wat beloofd het product?
Express Solution Effaceur de Fatigue

De ‘Eye Stick’ belooft de huid rond je ogen weer te revitaliseren en een ‘wakkere’ uitstraling. Ook bevat het lichtreflecterende deeltjes zodat je ogen fris en fruitig zijn!


Tijdens gebruik

Ik probeerde de stick eerst op mijn huid. Het voelde echt super koel aan. Maar nog steeds was ik niet overtuigd. Dus ik smeerde het op mijn ogenleden die net 5 minuten wakker waren. Nog lekker slaperig en opgezet. De stick voelde echt wel lekker aan. Het koelde mijn oogleden en de zwelling ging weg. Ook werden mijn wallen minder zichtbaar en minder blauw. De stick is alleen de groot voor je oog. De vorm is ontzettend onhandig om alles te raken. Daar is dus niet echt over nagedacht. Of in ieder geval niet goed over nagedacht. Zodra je het op je ogen smeert trekt het wel snel in en kun je dus snel met je make-up aan de slag zonder een half uur te wachten. 




Eindoordeel 

Toch een fijn product om te gebruiken. Handig als je net wakker bent en een oppepper nodig hebt. Ook is het handig om het mee te nemen in je tas, zodat je overdag nog even je ogen kan verkoelen. Het is geen wondermiddel. De licht reflecterende deeltjes zie je wel, maar niet zo goed. Het haalt een groot gedeelte van je blauw onder je ogen weg en je ziet er wel degelijk wakker uit. Ik merkte vooral dat de huid onder mijn ogen echt super zacht werden na een paar keer deze stick te hebben gebruikt. De vorm zou eigen minder breed en minder stomp moeten zijn. Het smeert gewoon niet fijn op je ogen. Ook vind ik een stick niet echt hygiënisch. Je smeert het wel iedere dag direct op je huid, dus komen er ook bacteriën op je stick. Om dat zoveel mogelijk te beperken, kun je het beste de stick aanbrengen op een net gereinigde huid. Een fijn product voor € 5,-, maar € 20,- vind ik het toch echt niet waard. Jammer dat de prijs zo hoog ligt, want daarvoor is het product gewoon niet goed genoeg. En daarbij komt dat het zo'n klein product is voor € 20,-...



Cijfers
Product 7/10
Verpakking 8/10 
Prijs 5/10
Gebruiksgemak 5/10

Eindcijfer 6,25

3 opmerkingen:

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.