Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

woensdag 13 oktober 2010

Review: Olive Intensive Repair Cream


Als ik lees dat een product olijfolie bevat dan ben ik altijd al helemaal happy! Er zijn zoveel maskers van olijfolie die je zelf kunt maken. Ze zijn vaak super voor mijn droge huid en verzorgen perfect! Ik was dan ook ontzettend nieuwsgierig naar het merk Olive. Vandaag een review over de Intense Repair Cream & Anti - Checking Cream. Enjoy!



Het Product 
Deze intensieve herstellende crème van Olive zit in een handig klein potje. Normaal heb je van die enorme potten. Handig om mee te nemen? Not! Dus dit potje neem ik bijna iedere dag mee in mijn tas. Het potje is simpel, maar de verpakking om het doosje vind ik wel leuk. Het ziet er natuurlijk uit en de kleuren van olijven zijn aan de verpakking toegevoegd. De geur vind ik iets minder. Het ruikt een klein beetje naar zalf. Niet erg storend, maar ik heb crèmes die lekkerder ruiken. 

Wat beloofd het product? 
Deze creme biedt uw huid een sneller herstel en bescherming tegen invloeden. De creme heeft een anti-rimpel werking en heeft een sterk verzorgende werking. Uitstekend om kloofjes en blaren mee te behandelen. Probeer eens de Olive herstellende creme en u zult verrast zijn!
Dan wil ik nog eventjes naar de ingrediënten van dit product kijken. Het hoofd ingrediënt staat bovenaan. Hoe meer je naar onderen gaat, des te minder van het ingrediënt in het product zit. Zoals je ziet staat aqua (water) bovenaan, gevolgd door mineral oil. Mineral oil zijn plantaardige of dierlijke oliën en vetten. Dan zit er ook nog Glycerin in, dit is een vocht vasthoudend middel. Dan Paraffinum Liquidum dat geeft de vettige werking aan de crème. Stearyl alcohol werkt verzachtend op de huid en wordt vaak als bindmiddel aan een crème toegevoegd. Zoals je ziet staat olijfolie pas op de derde rij, dus er zit niet super veel olijfolie in. Wel verwarrend met de naam vind ik persoonlijk.



Tijdens gebruik
De crème is niet te vloeibaar, maar ook niet te vast. Het werkt gewoon heel makkelijk. Je kan de crème makkelijk op je huid verspreiden. De crème trekt redelijk snel in en laat een dekkend laagje op je huid achter. Ik gebruik de crème vaak voor mijn handen en op andere droge plekken op mijn huid. Doordat het een handig klein potje is, kon ik het dus ook op school, stage en werk gebruiken. 



Eindoordeel 



De crème geeft genoeg voeding voor mijn (extreem!!) droge handen, voor ongeveer 2 uur. Wel werk ik de hele dag met mijn handen en in de buitenlucht. Mijn handen krijgen dus veel meer invloeden van buitenaf. Ik vind het kleine potje wel ideaal, ik gebruik het vaak als ik van huis ben. Voor thuis had de pot iets groter mogen zijn. Wel betaal je voor een potje van 50 gram € 9,90. 



Cijfers
Product 7/10
Verpakking 8/10 
Prijs 6/10 
Gebruiksgemak 8/10

Eindcijfer 7,25

Deze Olive Intense Cream kun je bestellen op 

http://www.beautywonders.nl. Van dit merk kreeg ik ook twee gezichtsmaskers om te proberen. Het contour herstellende gezichtsmasker en het voedende en kalmerende oogmasker. Van beide had ik er maar 1, dus ik kon niet echt een goede review schrijven. Wél kan ik zeggen dat ik de masker zo op het eerste gezicht heel fijn vind. Ook deze kun je online op de site bestellen. De handleiding op de producten zijn in het Engels. Er wordt wel aan een Nederlandse handleiding gewerkt. Binnenkort kunnen jullie nog een review verwachten over een olijfolie voor de extreem droge huid. Dus hou de site in de gaten!





Deze review bevat producten die ik heb gekregen. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed en deze review is 100% eerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.