Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

dinsdag 18 januari 2011

Stash opruimen



Iets wat ik eens in de zoveel tijd doe is mijn stash opruimen. Zonder dat je het merkt komt er zoveel rommel in je stash. Maar ook vind ik dingen die ik niet meer gebruik of die over de datum zijn. Producten die ik niet meer gebruik, maar nog wel goed zijn die geef ik aan mijn moeder of vriendinnen. Hierboven op de foto zie je de producten die ik weg heb gegooid. Benieuwd hoe ik mijn stash opgeruimd heb en wat ik allemaal gevonden heb? 


Nu zullen sommigen van jullie zich wel afvragen wanneer make-up over de datum is. Meestal hebben ze een houdbaarheidsdatum van 1 tot 2 jaar, maar als je hygiënisch met je make-up omgaat kun je ze langer dan die tijd goed houden. Ik gooi make-up ook weg als het niet meer lekker ruikt, of als het er niet meer lekker uit ziet. Vaak heb ik dit bij lipgloss en lippenbalsems. 



Als ik mijn stash opruim dan kom ik ook altijd een hele hoop mascara's tegen die zijn uitgedroogd. Wanneer ze op of uitgedroogd zijn gooi ik ze eigenlijk nooit meteen weg. Ik koop wel weer een nieuwe en zo raakt mijn bakje dus bomvol. Ik vergeet het gewoon om ze weg te gooien. Als ik dan mijn stash opruim gooi ik alle uitgedroogde en lege mascara's weg. 



De producten die ik niet meer gebruik geef ik weg. Deze keer waren zelfs de producten die ik niet meer gebruik ook niet meer om weg te geven. Vieze plakkende lipgloss en een oude foundation mousse. Lippenbalsems waar allemaal viezigheid op zit en vooral dingen die op zijn. 

Soms vind ik het wel echt jammer om dingen weg te gooien. Als mijn Rimmel 100% waterproof mascara op is, baal ik altijd. Die is zo fijn om te gebruiken en daarom koop ik hem ook iedere keer weer opnieuw. Ook vind ik het vervelend als mijn Hema Eyeliner op is. Dit is echt zo'n fijn budget product die gitzwarte strakke lijnen zet. Heerlijk! Ik ben echt fan van dit product.



Verder zitten er deze keer gelukkig geen producten bij die ik heel erg ga missen in mijn stash. Het werd tijd om al die vieze oude lipglosjes weg te gooien en uitgedroogde mascara's die toch al niet fijn werkte. Die mousse foundation van maybelline is veel te licht voor mij en daarbij komt dat mousse foundation niet fijn werkt voor mijn droge huid. Zonder enig probleem verdwijnt deze dus de prullenbak in. 

Het geeft mij altijd een fijn gevoel als ik mijn stash opgeruimd heb. Alles ligt weer op de goede plek en er liggen geen producten meer in die ik niet gebruik. Meestal doe ik dit eens in de 2 á 3 maanden. Hoe vaak ruimen jullie je stash op? 


Voor fashion artikelen kijk een op onze fashionblog: fashionheaven.nl  

3 opmerkingen:

  1. Dat geeft inderdaad een fijn gevoel alles opruimen, ik heb niet zo heel veel dus bij is het niet echt nodig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je dit doet! Moet idd met regelmaat gebeuren. Alleen een mascara zou ik sowieso niet langer dan 3 maanden bewaren... gewoon weggooien ook als ie nog niet droog is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ruim niet echt iets systematisch op, het is meer geleidelijk, zo van: goh, deze is te oud om nog te gebruiken, ik moet hem weggooien.

    BeantwoordenVerwijderen

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.