Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

zondag 6 maart 2011

Een kijkje achter de schermen! Mijn werkplek


De laatste keer dat ik jullie meenam voor een kijkje achter de schermen, waren jullie allemaal erg enthousiast. Daarom besloot ik nog een artikel hieraan te wijden. Deze keer wil ik jullie laten zien waar ik nou zit terwijl ik aan Pretty Beauty Land werk. Het meeste wat ik doe voor Pretty Beauty Land gebeurt hier. Hier schrijf ik mijn artikelen, bewerk ik mijn foto's en houd ik contact met andere bloggers, pr bedrijven en merken. Gemiddeld zit ik hier per dag zo'n 4 á 5 uur. 

De ene keer zit ik er een hele dag achter en soms ben ik in 2 uurtjes klaar. Het ligt eraan hoeveel artikelen ik al klaar heb staan. Ik probeer wel vooruit te werken zodat ik ook nog dingen kan doen met mijn vriend en vriendinnen. Het ligt er ook aan hoeveel inspiratie ik heb. De ene dag knal ik zo 5 artikelen eruit. De andere dag komt er geen zinnetje uit mijn vingers. Soms heb ik ook een mailbox die overstroomt van de mailtjes en de andere dag heb ik maar een paar mailtjes. Ik zit natuurlijk ook nog op school, loop stage en ik werk. Daarnaast heb ik dus ook nog Pretty Beauty Land. Het is dat ik het zo leuk vind, anders zou ik het nooit vol kunnen houden. 


Dit is mijn computer. Het is natuurlijk geen iMac, maar ik kan er genoeg mee voor mijn website. Het typte en ik kan zien wat ik type. Klaar. Meer heb ik niet nodig. Bij mijn pc ligt ook altijd mijn bril. Ik heb het niet altijd nodig, maar als ik achter de computer zit en ik wil ook tv kijken aan de andere kant van de kamer, dan heb ik het wel nodig. 


Mijn bureau is nooit netjes. Al die losse papiertjes, doosjes en producten. Ik kan het gewoon niet netjes opruimen. Er slingert altijd wel iets rond. Maar zo ben ik en het maakt mij ook niet zo heel veel uit. Tot grote ergernis van mijn moeder. Zij kwam laatst met dit kastje aan, waar ik dus al mijn losse frutsels in kon gooien. Bovenop liggen een hele hoop papieren. In de map zit informatie over producten. Daarin staat ook van wie ik nog producten moet ontvangen, of ik al een review over het product heb geschreven en wanneer die online is gekomen. Zo kan ik dus alles terugvinden in mijn 'administratie'. In het bovenste laatje liggen wat notitie boekjes waar ik van alles opschrijf voor mijn blog. Ideeën, een met de handgeschreven review, bedrijven die ik wil mailen en dingen die ik nog moet doen. In de 2de la liggen wat kabels voor mijn fototoestel en mijn computer. Dit is de enige la die nog enigszins geordend is. 


Dit is de 3de la. Hier zit echt totaal geen systeem in. Hier liggen producten die ik nog moet fotograferen. Zo weet ik zeker dat ik mijn producten niet al gebruik voordat ik de foto's heb gemaakt. Pas wanneer ze netjes op de foto staan, mogen ze in mijn stash. Hier liggen ook wat lege doosjes van producten waar ik nog een review over moeten schrijven. Toen ik dit kastje nog niet had, stapelde zich dit dus op, op mijn bureau. Dit ruim ik eens in de zoveel tijd op. De doosjes van de producten waar ik al een review over geschreven gooi ik weg. Zo blijft het nog enigszins netjes!


Deze mand is echt mijn rommelmand. Hier liggen papieren met informatie over merken en producten, visitekaartjes en bonnetjes. Eens in de zoveel tijd zoek ik dit ook even uit. Wat ik wil bewaren wordt dan nog netjes in een map gestopt. Maar 80% wat erin zit is na een review zinloos om te bewaren. Maar het ligt tenminste niet meer kriskras over mijn bureau.

Qua beauty producten vind je hier dus niet zo veel. Ik ben dus niet de hele dag omringt door make-up en verzorgingsproducten. Jullie hebben nu dus kunnen zien waar ik héél wat tijd per week doorbreng. En hier worden dus de artikelen geschreven die jullie vanuit jullie bureaustoel kunnen lezen. 

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om een kijkje achter de schermen te kunnen nemen. Hadden jullie verwacht dat het zo uit zag? En hadden jullie verwacht dat er iedere dag ongeveer 4 uur aan mijn blog werd gewerkt? (Alleen al achter de pc) 

5 opmerkingen:

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.