Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

dinsdag 26 april 2011

Tag: Jouw grootste Make-up ergernis


Misslipgloss kwam met een hele leuke tag namelijk: Jouw grootste make-up ergernis. Vandaag staat mijn blog even in het teken van jouw grootste ergernissen. Dat kan van de verpakking, tot het aanbrengen van make-up gaan. Dus vandaag mogen jullie even al jullie frustraties eruit knallen! Ik zal als eerste het lijstje invullen. Iedereen die zich geroepen voelt om het lijstje ook in te vullen, die kan dat doen in de comments of op jouw eigen blog. Dan wel graag even terug linken. 

Benieuwd naar mijn allerergste, verschrikkelijkste en grootste make-up ergernissen? 


1. Loop je ’s ochtends bij het opmaken al tegen problemen aan? Welke dan?
Het licht bij mijn 'opmaaktafel' is net iets te gelig. Hierdoor doe je al snel teveel foundation op en ik mix vaak 2 foundations door elkaar. Door het licht denk je dat je de goede kleur hebt. Ook doe je al snel teveel blush en bronzer op. Als je dan in ander licht gaat staan dan denk je: Ow jee! 

2. Hoe zijn die problemen op te lossen, denk je? 
Eigenlijk heel simpel: Een andere lamp erin doen. Maar ik maak hele lange dagen op mijn stage en school waardoor ik eigenlijk amper tijd over houdt. Eigenlijk moet ik gewoon een andere lamp halen en geen smoesjes verzinnen. 

3. Wat is je grootste verpakkings-ergernis?
Leuke stevige verpakkingen zoals bijvoorbeeld de oogschaduwbasis van Urban Decay. Het ziet er super uit, maar je krijgt de helft er niet uit. Erg zonde en al helemaal omdat het niet echt een budget merk is. Ook bij lipgloss heb je dit vaak. Het is soms om te huilen dat je net dat laatste restje gloss niet uit je favoriete lipgloss krijgt. 

4. Wat zou er veranderd moeten worden aan verpakkingen om geen problemen meer op te leveren?
Andere verpakkingen waar je gemakkelijk al het product eruit krijgt. Of er een systeem opmaken zodat je het laatste restje er ook uit krijgt doordat je de verpakking zo open kunt krijgen. Niet alle verpakkingen krijg ik open geknipt. 

5. Wat irriteert jou bij winkelmedewerkers van bijvoorbeeld parfumerieën?
Dat ze soms niet eens verstand hebben van wat ze kopen of wat ze doen. Zij horen alles te weten en vol enthousiasme te vertellen wat ze weten. Dat geeft ons het gevoel dat het professionals  zijn. 

6. Hoe denk je dat medewerkers je beter kunnen helpen?
Blijkbaar hebben ze betere opleidingen nodig om alle klanten goed te kunnen helpen. En er mist denk ik ook een stuk enthousiasme van de medewerkers. Daar zullen ze zelf aan moeten werken. 

7. Wat vind je vervelend in winkels (dus medewerkers niet meegerekend)?
Missende testers! Denken ze nou werkelijk dat ik een product van € 20,- koop zonder dat ik een swatch heb kunnen maken? Mijn 2de irritatie dat je soms niet kan zien welke acties er lopen. In de folder staat het mooi beschreven, maar dan kom je de winkel in en dan zie je nergens iets van een bordje met acties of zo. Dan begin je aan jezelf te twijfelen. Als jij bij het schap staat dan moet het duidelijk zijn hoe, wat en waar de acties zijn. 

8. Hoe denk je dat die irritatie kan worden opgelost?
Zo moeilijk moet het niet zijn om overal testers bij te leggen. Ik denk dat niemand iets koopt zonder te swatchen. Misschien iets van € 2,-, maar anders écht niet. Je wilt toch weten wat je koopt? En ook de acties zouden niet moeilijk hoeven zijn. Hoe moeilijk is het om een papiertje met tekst op te hangen? Daardoor lopen je acties denk ik ook veel beter. Niet iedereen leest de foldertjes. 

9. Neem je favoriete product voor je in je hoofd. Wat zou daar nóg beter aan kunnen? (En welk product is dat?)
Poeh wat een moeilijke vraag. Dan ga ik voor mijn Chanel Blush. De verpakking is glanzend zwart, maar helaas zie je iedere vette vinger op de verpakking. En ook zit er zo'n gek plat, klein kwastje in waar ik nog nooooit gebruik van heb gemaakt. Maak dan de blush zelf groter, daar maak je mij ook gelukkiger mee dan met een kwastje. 

10. En wat is je aller-, aller-, allergrootste make-up ergernis?
Dat je niet het laatste van je product uit de tube of fles kunt halen. Zonde want je gooit het zo weg! 


Het zou leuk zijn als jullie ook even al jullie ergernissen in de comments achter laten. Neem even de onderstaande vragen over en vul ze in. 


1. Loop je ’s ochtends bij het opmaken al tegen problemen aan? Welke dan?
2. Hoe zijn die problemen op te lossen, denk je? 
3. Wat is je grootste verpakkings-ergernis?
4. Wat zou er veranderd moeten worden aan verpakkingen om geen problemen meer op te leveren?
5. Wat irriteert jou bij winkelmedewerkers van bijvoorbeeld parfumerieën?
6. Hoe denk je dat medewerkers je beter kunnen helpen?
7. Wat vind je vervelend in winkels (dus medewerkers niet meegerekend)?
8. Hoe denk je dat die irritatie kan worden opgelost?
9. Neem je favoriete product voor je in je hoofd. Wat zou daar nóg beter aan kunnen? (En welk product is dat?)
10. En wat is je aller-, aller-, allergrootste make-up ergernis?

Ik ben razend benieuwd naar jullie ergernissen! 

5 opmerkingen:

  1. leeuke tag! Deze had ik echt nog nooit gezien. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok. Ik wil op vraag 10 even antwoorden omdat ik dagelijks iets zie dat me ergert. Het gaat niet over mezelf maar ik zie bijna iedere dag een dame die haar eyeliner totaal verkeerd aanbrengt. Ze zet haar lijntje niet dicht genoeg bij de wimperrrand waardoor er een stukje huid zichtbaar is. Echt jakkes. ooit, spreek ik haar er eens over aan denk ik. Ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In 1 en 2 kan ik me helemaal vinden in 5 niet helemaal. Het ligt ook aan je klant, die kan toevallig net een opleiding volgen/hebben gevolgd die toch meer informatie geeft dan de opleiding om verkoper te worden in die branche. Klinkt misschien onaardig, maar als je een klant hebt met lastige vragen, dan denk ik dat de kennis van een verkoper niet volstaat of minder is dan die van de klant.

    Ik vind de sterke kant van verkopers wel altijd hoe ze de informatie overbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @peggy Timmermans visagie: haha ik ken het. Daar kan ik mij net zo aan irriteren als meiden die geen oogschaduwbasis gebruiken waardoor alles creased. Kan me er helemaal in vinden!

    @ Maccia: Dat is ook zo. Maar ze moeten wel weten wat ze doen. Ze moete de producten kennen de LE lijnen enzovoorts. Maar vaak ontbreekt ook de enthousiasme in hun uitleg. Het moet dan wel lijken alsof ze hun best doen om je te helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een interessante tag om te lezen! Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens, met die antwoorden ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.