Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

woensdag 17 november 2010

Review: Decubal Douche & bad olie en body olie


Decubal ontwikkelt producten voor de droge huid en werkt samen met dermatologen. Alle producten van Decubal zijn parfum vrij, omdat dit vaak een van de grootste oorzaken is van een allergische reactie. Mocht je wel graag een geur aan je Decubal product hebben, dan zit er een zakje met grapefruit parfum bij om bij je product te doen. Zo heb je toch een lekkere geur aan je bad olie of body olie. 

Ik ontving 2 producten van Decubal om te testen. De douche & bad olie en de body olie. Deze producten zijn beide vrij van parfum en conserveringsmiddelen en daar wordt mijn huidje ontzettend blij van! Benieuwd naar deze producten?

De Producten
Zoals ik al zei zijn deze producten voor de droge huid. Er zit jojoba olie in voor een zachte huid en vitamine E. De body olie bevat ook nog kamille voor een kalmerende werking. Beide producten bevatten 200 ml wat dus zeker voldoende is. Voor de douche & bad olie betaal je € 8,99. De body olie heeft dezelfde prijs. De douche en bad olie zit in een doorzichtige fles met een rode accenten. Niet echt speciaal of luxe, maar gewoon simpel. De body olie zit ook een doorzichtige fles met een handige spray erop. Het etiket is roze wat het een leukere uitstraling geeft. Beide producten zien er prima uit, het kan natuurlijk altijd mooier en luxer. 


Tijdens het gebruik
Ik vind het altijd ontzettend fijn om olie in bad te doen. Voor mijn huid is het niet goed om in bad te liggen, omdat het mijn huid ontzettend uitdroogt. Met olie is dit probleem minder. Douchen met olie vind ik niet zo handig. Een douchegel werkt makkelijker. Maar ik moet zeggen dat deze olie niet té vloeibaar is, waardoor niet alles meteen door je vingers glipt. Je kunt dus prima douche met deze douche olie. Na het douchen of badderen spray ik de body olie op. Deze maakt je huid niet super vet en trekt vrij snel in. Dit vind ik wel belangrijk omdat anders alles vet wordt. 


Eindoordeel 
Beide producten vind ik erg fijn in gebruik. De douche en bad olie gebruik ik vooral in bad, omdat ik dit zelf prettiger vind. De body olie gebruik ik niet iedere dag, alleen wanneer ik er tijd voor heb. Het duurt toch net iets langer voordat het ingetrokken is dan een bodylotion. De prijzen vind ik ook prima, ze zijn hun prijs ook waard. Het uiterlijk van de producten zou nog wel verbeterd kunnen worden, maar daarvan wordt het product natuurlijk niet beter.  

Cijfers

Douche & bad olie
Product 8/10
Verpakking 7/10 
Prijs 7/10 
Gebruiksgemak 8/10

Eindcijfer 7,5


body olie
Product 7,5/10
Verpakking 7/10 
Prijs 7/10 
Gebruiksgemak 8,5/10

Eindcijfer 7,5


Decubal kun je onder andere kopen bij DA, DIO, de Tuinen en (kring) apotheken in Nederland.
Deze review bevat producten die ik heb gekregen. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed en deze review is 100% eerlijk.

Voor fashion artikelen kijk een op onze fashionblog:fashionheaven.nl

2 opmerkingen:

  1. Het klinkt heel goed!! Volgens mij is het een erg goed merk!! Fijn als je een heel erg droge huid hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Vooral die lichaamsolie lijkt me heerlijk, ben gek op dit soort producten. Zelf heb ik van de zomer monstertje van bodybutter van dit merk gehad en vond het ook heerlijk. Zeker de moeite waard om een keer meer te testen!

    BeantwoordenVerwijderen

Houd met je reactie rekening met de volgende regels:
* ABN graag, geen BrEeZaH of CAPSLOCK
* Kritiek en commentaar welkom, mits het onderbouwd en niet beledigend is.
* Respecteer elkaar dus geen gescheld.
* Geen spam naar eigen of andere sites.