Pretty Beauty Land is verhuist naar www.prettybeautyland.nl

donderdag 16 december 2010

Home Made Yoghurt Honing masker!


Als ik iets leuk vind om te doen, dan is het wel zelf beauty producten maken. Gewoon simpel een masker of scrub maken van dingen die je in huis hebt. Vandaag had ik zin in een heerlijk gezichtsmasker dus trok de keukenkastjes en koelkast open, op zoek naar ingrediënten voor mijn Home Made gezichtsmasker! 

Uiteindelijk vond ik een fles vloeibare honing. Heerlijk voor mijn droge huidje. Daarbij deed ik Yoghurt. Ik was enorm benieuwd naar het resultaat aangezien yoghurt je huid vaak toch wel een beetje uitdroogt... Benieuwd naar het resultaat? 

Dit is het enige wat je nodig hebt voor je zelfgemaakte honing yoghurt masker. Ik had alleen magere yoghurt in huis, beter kun je halfvolle of volle yoghurt nemen. Dan nog een pot of flesje honing. Het liefst vloeibare, anders zou je altijd nog de honing heel even in de magnetron kunnen doen. Als laatste een lepel en een schaaltje. Voila en je kunt gaan beginnen!


Doe 2 theelepels honing in het schaaltje en daarbij voeg je nog 1 lepel yoghurt. Als je een vette huid hebt dan zou je er nog een paar druppeltjes citroensap bij kunnen doen. Roer dit tot een licht gele kleur zodat alle honing goed gemengd is met de yoghurt. Dat was het al! Nu kun je het masker aanbrengen op je gezicht! 


Het masker brengt wel een beetje lastig aan omdat het heel erg vloeibaar is. Maar als het eenmaal zit dan zit het! Na 10 minuten wordt de yoghurt en honing hard en plakkerig. Dus opletten dat je haren er niet in vast komen te zitten, want het doet pijn als je ze weer los moeten trekken! Laat het masker 15 á 20 minuten inwerken. 


Na 15 á 20 minuten kun je het masker eraf halen. Ik pakte een washandje en ging boven de wasbak hangen. Kraan op lauw water en zo haalde ik met het washandje en véél water de honing en yoghurt eraf. Daarna nog een tonic om de laatste restjes te verwijderen en tenslotte nog een heerlijke voedende crème erop en je bent klaar!

De yoghurt droogt mijn huid inderdaad een beetje uit, dus dit masker is niet echt geschikt voor de droge huid. Voor meiden met een normale huid is dit masker prima. Heb je een vette huid dan zou ik er een paar druppels citroensap bij doen. Enjoy! 

Nou dit was mijn Home Made beauty product voor deze keer. Mochten jullie nog tips hebben of ingrediënten die ik écht moet proberen in een beauty product, dan hoor ik dat graag!  Laat het maar horen in de comments.